Українська мова, 301

Урок розвитку мовлення “Стратегії читання”.

  1. Ознайомтесь з інформацією: Під стратегіями читання розуміють комплекс знань та умінь, володіння якими дозволять вам розуміти тип, специфіку та призначення текстів, орієнтуватися в цьому тексті із урахуванням його специфіки й відповідно до комунікативних завдань. Стратегія читання формується з урахуванням індивідуальних особливостей читача: рівня підготовки, швидкості читання й аналізу інформації, мети читання.
    Ще Лоу пропонував стратегії для навчання навичок читання, які включали заохочування читачів угадувати, пов’язувати ідеї, перефразовувати та узагальнювати, не витрачати надто багато часу на окремі слова.
    Каннінгем і Аллінтон визначили шість стратегій, які базуються на прогнозуванні, осмисленні, використанні текстової структури, використанні візуальних підказок, узагальненні, відповіді на запитання та опитуванні. Ці стратегії поділяються на деякі категорії.
    Опитування
    Одним із найважливіших кроків до мислення є запитання. Під опитуванням мається на увазі процес запитання щодо побудови значення, поглиблення розуміння, пошуку відповідей, вирішення проблеми, пошуку інформації та процесу відкриття нової інформації.
    Прогнозування
    Прогнозування – це здогадка та розуміння того, що буде далі, залежно від контексту. Використання назви, змісту, зображень та ключових слів є провідною стратегією прогнозування. Існує 3 різновиди прогнозування – попереднє читання, читання та післячитання.
    Пояснення
    Пояснення полягає в ідентифікації та роз’ясненні нечітких, важких або незнайомих аспектів тексту. Пояснення дає мотивацію, пом’якшує плутанину шляхом повторного читання, перевіряє розуміння тексту шляхом переосмислення інформації та ідей у тексті за допомогою використання зовнішніх ресурсів (наприклад, словника).
    Поверхневе ознайомлення
    Поверхневе ознайомлення означає швидке читання тексту, щоб отримати основну ідею та пропустити деталі. Стратегія поверхневого ознайомлення дозволяє читачеві вирішити, чи є текст важливим для конкретних цілей читача.
    Сканування
    Сканування означає більш уважне читання тексту для отримання певної інформації. Основна увага приділяється пошуку необхідної інформації.
    Створення смислових рядів
    Дакворт підтвердив, що хороші читачі утворюють зв’язок між уже відомими темами, які вони читають. Утворюючи смислові ряди, читачі можуть активувати свої попередні знання та об’єднати ідеї в тексті зі своїм власним досвідом.
    Узагальнення
    Можливість передати основні пункти тексту в логічній послідовності та збереження даних в пам’яті є важливою стратегією розуміння тексту. Узагальнення може стосуватися одного абзацу, розділу тексту або всього параграфу.
  2. Відповідно до визначених стратегій читання створіть власне завдання роботи з текстом.

Орієнтовні варіанти:

  • формуванні тексту або шляхом заповнення прогалин, або за допомогою зміни порядку речень, або вгадуванням пропущених слів;
  • робота з заголовком;
  • заповнення прогалин у тексті;
  • заміна існуючих слів  іншими відповідними словами;
  • поставити в правильному порядку слова, речення, параграфи;
  • декодування чи розшифрування слів чи частин тексту;
  • часткове або повне відновлення тексту та ін.

Коментар: Завдання надіслати у форматі вордівського файлу на пошту до 21.04.2020.

Вірю у ваші навички самостійного мислення, ініціативність тавідповідальність!

0 0 голос
Рейтинг статті
Ганна Володимрівна Новицька

Учитель української мови та літератури, мистецтва

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x
Вчителі
Групи